måndag 28 februari 2011

Oscars-kväll!

Inatt var det den stora årliga Oscars-galan och jag är förvånad att jag klarade att vara vaken så länge som jag var. Men tyvärr så missade jag de sista "prisutdelningarna" men som tur var så höll sig Rasmus vaken så jag fick veta vilka som fick priser.

Kvällen började ungefär kl 19:00 då Rasmus kom med middagen som vi senare skulle tillaga.
Men först tittade vi på filmen "Black Swan" (som var en av de filmer som fått nomineringar i Oscars-galan).
Den var bra, men väldigt rörig och på en del ställen svår att förstå. Jag tror man ska se den flera gånger för att förstå den. Men Natalie Portman förtjänade verkligen en Oscar, hon var mycket bra i den filmen!

Sen när klockan var 22:00 så började vi med maten, fläskfilé och potatisgratäng!
Jättegott var det! Så det åt vi medans vi kollade på "röda mattan" och av de klänningar jag såg så tycker jag inte någon var så där riktigt fin eller utstickande.

Så ifrån 23:00 och (jag vet inte exakt när det slutade) kanske till 4-5 på morgonen så var jag skapligt vaken.
Jag tror gäspningarna började redan vid tolv och när ögonen blev som rullgardiner som inte vill rullas upp så gick jag och sköljde ansiktet med rätt så kallt vatten så jag höll mig vaken ett tag i alla fall. Det som är farligt när man blir så trött är att lägga sig ner i soffan, då somnar man ju direkt! Till slut så klarade jag inte mer så jag la mig och höll mig skapligt vaken, slumrade till lite då och då.
Det som måste ha sett roligt ut var när jag och Rasmus låg i ett varsitt "hörn" på soffan och sov.

Till slut så somnade jag och vaknade vid 6 någon gång och då var det "Pantertanter" på tv:n...
Somnade om igen och vaknade vid 9-tiden.

Sammanfattning av kvällen så var det en trevlig kväll, första gången jag kollade på Oscarsgalan så nu väntar jag bara på att det ska komma många bra filmer 2011 som man får se på nästa års Oscarsgala.

Nu har jag suttit och jobbat på projektarbetet lite, men ska gå och äta något och sen hoppa in i duschen.

Har'e!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar