tisdag 29 oktober 2013

Stormuppdatering #3

När jag hämtade min syster vid tåget 13:45 igår så regnade och blåste det ganska mycket. Kollade snabbt efter pysselsaker på fynda (affär i Falkenberg) och där stod att de skulle stänga kl 16:00 för att folk då skulle va hemma.

16:00 så slutade även tågtrafiken. Vilket drabbade många runtom i Sverige.

Sista siffran på strömlösa hushåll jag läste var 77000. Hoppas de får tillbaka sin ström idag.

Jag, min syster och min sambo satt i princip hela kvällen och pysslade medans det blåste upp mer o mer ute.

Peab bygger på stortorget bredvid där vi bor och frigoliten flög iväg. Rutorna på huset mittemot oss flexade. Vid 22:00-tiden började det lugna ner sig tyckte jag. Var nästan lite besviken, haha!

Men just då va jag glad att jag bor i lägenhet och centralt. Usch för strömlöst och mörkt så man ser inte vad som sker.

Dock hade vi inga betalkanaler på tv:n, men vi kollade inte så mycket på den. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar