måndag 11 augusti 2014

Politik är inte min grej

Här händer det grejer på torget utan för vår lägenhet. Jag stod o bredde två mackor till mig när jag kollade ut och det va flera polisbilar och poliser. Avspärrat-snören och såna galler. Jag tänkte, va fan har hänt nu?! Är det nån som hotar vårt hus?! Nej sen ser jag två äldre damer går mot ett vitt partytält med ett vitt skynke...
Ja, såklart så va de ju en sån där Sverigedemokraterna-banderoll.

Då kommer jag va underhållen en stund idag iaf. Första parkett! Har dem inte tänkt på att folk som bor här har balkonger och kan kasta saker på dem..? 

Jag har ingen koll på politik och är inte det minsta intresserad heller och har ingen koll på vad de står för och kämpar för men får lyssna på vad de partier som finns har att prata om innan valet om en månad... 

OM EN MÅNAD!!? Åh, va fort det går...

Tänkte också på att nu när jag lyssnat lite på dem som pysslar här att många pratar skånska.. Om de nu tycker det är så jobbigt att få in invandrare så kanske Skåne ska få bli ett eget land..?
Just sayin'!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar