onsdag 15 oktober 2014

2,5 år!

Igår åt jag och Jonas operalängd! Såå gott och det var så längesen jag åt det. 
Vi köpte den i förrgår egentligen för att bag va sugen på det, men vi somnade på soffan i 2 timmar...
Jonas frågade om vi hade nåt att fira när vi ändå skulle äta och jag började tänka och den 14 april 2012 var första gången jag och Jonas träffade varandra så vi firade det igår, att det var 2,5 år sen vi träffades första gången ;-) 


Jag kommer så väl ihåg den dagen. 
Jonas kom till Karlstad (där jag bodde då) i sin röda Honda type-r vid 12:30 ungefär. När jag öppnade dörren så höll han fram en fin blombukett, med lila, rosa och vita blommor. 
Vi satt o pratade en stund innan vi bestämde oss för att ta bussen in till stan. Väl i stan gick vi runt lite och sen till mariebergsskogen o kollade på djuren. 
När vi gick in mot stan så gick vi in på pekås o handlade fika. 
Fikat tog vi med oss till sågudden och satte oss på bryggan där. Där satt vi tills solen gick ner. 
När det blev för kallt att sitta där så gick vi till bion och kollade på "This means war". 
Innan vi gick in i salongen så fick jag första pussen! (Ja det låter löjligt faktiskt, men som jag väntat på den!) 
Efter bion va vi så hungriga och klockan var ju närmare 12 på kvällen då och enda stället som va öppet va burger kung så vi åt där. Lika bra att visa sitt rätta jag liksom...

När vi kom hem till mig så kollade vi lite på pirates of the carrabian och somnade på soffan.

Dagen efter när Jonas skulle åka hem va jättejobbig! Jag ville inte att han skulle åka och han ville inte lämna mig. Jag följde han till bilen och vi sa hej då. När jag gick tillbaka in igen så grät jag. 
Det va så jobbigt att inte veta när vi skulle ses nästa gång! 

Det dröjde 2 månader ungefär, då jag åkte ner till Falkenberg och hälsade på Jonas. 

Och nu är vi sambos, förlovade och ska snart flytta till hus. Jag har sagt det förut och säger det igen - det finns ingen bättre för mig än Jonas! Han är min bästa vän, min största kärlek, min själsfrände!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar