måndag 25 juli 2011

Minst sagt

Helgen har varit minst sagt omtumlande men samtidigt väldigt rolig!

I fredags åkte jag och en kompis hem till Skillingmark där mina föräldrar bor.
När vi åkte från Charlottenberg så läste jag på mobilen att det hade varit explosion i Oslo och blev lite chockad och fundersam men tänkte "Den var nog inte så allvarlig..." När vi kommer hem och sätter på TV:n sänder de extra nyheter om explosionen i Oslo och den var ju, som ni sett, ganska så rejäl.

Tappade nästan hakan lite, blev väldigt chockad i och med att det hände inte så långt ifrån oss, känns som en sån grej som bara händer i de större delarna av världen, men icke, endast 10 mil från Skillingmark hände det, känns fortfarande overkligt...

Under tiden vi tittar berättar de sedan att det varit skjutning på ön Utöya där många ungdomar befann sig på läger.

Än har jag inte riktigt förstått att det hänt, 92 döda, bara en gärningsman, vilket psycho!


Läste det här förut och jag började nästan gråta
"Helvete på Utöya"

När jag läste det här blev jag bara förbannad
Utdrag ur Anders Behring Breivik's loggbok


Imorgon ska jag på "Minnesmanifestation med anledning av händelserna i Norge" på Stora Torget i Karlstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar